“Learning is a journey, not a destination.”
A Borealis Consulting csapatával nap, mint nap komplex módon foglalkozunk az employee journey-vel, azaz a munkavállalói életúttal, amelynek megközelítéséhez saját digitális eszközünket (#TheJourney) és egyéb fejlesztési módszereket egyaránt használunk. E havi hírlevelünk célja, hogy megismertessük mi is az employee journey, miért hasznos a szervezet számára és milyen szakaszai vannak.
Maga a fogalom az employee branding nyomán fejlődött ki HR-es szakemberek által a customer journey mintájára, hogy a munkavállalók számára vonzóvá, strukturálttá és átláthatóvá tegye az életutat. Az a munkavállalói életút, azon élmények, tapasztalatok összessége, amelyeket a jelölt/munkavállaló átél attól a pillanattól kezdve, hogy rátalál a cégünkre, egészen odáig, hogy elhagy minket, sőt, még azt követően is.
Miért hasznos a szervezet számára a munkavállalói életút?
- Megkülönböztet más cégektől.
- Egyfajta brand, egy élmény, amit a belépőknek nyújt a szervezet.
- A tehetségek vonzását és megtartását támogatja.
- Csökkenti a fluktuációt.
- Növeli a lojalitást, az elégedettséget.
- Csökkenti a toborzási költségeket.
- Minőséget biztosít a munkavállalók részére.
Mitől különleges?
- Harmonizálja a vállalat és a munkavállalók céljait egymással, de a munkavállalók szemszögéből mutatja be, hogy mikor milyen munkavállalói élményben lesz részük.
- A HR számára a munkavállaló belső ügyfélnek minősül.
- Segít definiálni, hogy milyen eseményeken kell a munkavállalóknak végig menni.
- Segíti azonosítani azokat a “nagyobb” mérföldköveket, amiken át fognak haladni.
- Elismeri, sőt épít az emberi különbözőségekre. Figyelembe veszi, hogy a munkavállalók vágyai, céljai, motivációi, különböznek egymástól.
Milyen klasszikus szakaszai vannak?
- Az ún. “kapcsolatfelvétel és ismerkedés” szakasza az első kapcsolatfelvételtől az onboarding folyamat lezártáig (első találkozás, jelentkezés, felvételi, értékelési eljárás, döntés, eredmény, pre-boarding, onboarding).
- A “fejlődési”szakasz, a betanulás és fejlődés és teljesítmény időszaka, a növekedés vagy stagnálás fázisa.
- Az “elválás” szakasza, a kilépés és kilépés utáni folyamatok.
Ha tetszett a hírlevelünk, akkor tarts velünk minden hónapban! Június végén a szervezeti diagnosztika és a mérhető power skillek lesz a témánk.
Üdvözlettel: Katona Melinda és a Borealis csapata
Borealis Consulting – Cégeket fejlesztünk
Kapcsolódó írásaink:
Kapcsolódó videó:
Katona Melinda – 24. Projektmenedzsment Fórum – Szervezeti bizalom és értékek
Promó:
Feedback Time | Fejlesztő visszajelzés applikáció a Borealis Consulting-tól