“Learning is a journey, not a destination.”

A Borealis Consulting csapatával nap, mint nap komplex módon foglalkozunk az employee journey-vel, azaz a munkavállalói életúttal, amelynek megközelítéséhez saját digitális eszközünket (#TheJourney) és egyéb fejlesztési módszereket egyaránt használunk. E havi hírlevelünk célja, hogy megismertessük mi is az employee journey, miért hasznos a szervezet számára és milyen szakaszai vannak.

Maga a fogalom az employee branding nyomán fejlődött ki HR-es szakemberek által a customer journey mintájára, hogy a munkavállalók számára vonzóvá, strukturálttá és átláthatóvá tegye az életutat. Az a munkavállalói életút, azon élmények, tapasztalatok összessége, amelyeket a jelölt/munkavállaló átél attól a pillanattól kezdve, hogy rátalál a cégünkre, egészen odáig, hogy elhagy minket, sőt, még azt követően is.

Miért hasznos a szervezet számára a munkavállalói életút? 

  • Megkülönböztet más cégektől.
  • Egyfajta brand, egy élmény, amit a belépőknek nyújt a szervezet.
  • A tehetségek vonzását és megtartását támogatja. 
  • Csökkenti a fluktuációt.
  • Növeli a lojalitást, az elégedettséget.
  • Csökkenti a toborzási költségeket.
  • Minőséget biztosít a munkavállalók részére.

Mitől különleges?

  • Harmonizálja a vállalat és a munkavállalók céljait egymással, de a munkavállalók szemszögéből mutatja be, hogy mikor milyen munkavállalói élményben lesz részük.
  • A HR számára a munkavállaló belső ügyfélnek minősül.
  • Segít definiálni, hogy milyen eseményeken kell a munkavállalóknak végig menni.
  • Segíti azonosítani azokat a “nagyobb” mérföldköveket, amiken át fognak haladni.
  • Elismeri, sőt épít az emberi különbözőségekre. Figyelembe veszi, hogy a munkavállalók vágyai, céljai, motivációi, különböznek egymástól.

Milyen klasszikus szakaszai vannak?

  1. Az ún. “kapcsolatfelvétel és ismerkedés” szakasza az első kapcsolatfelvételtől az onboarding folyamat lezártáig (első találkozás, jelentkezés, felvételi, értékelési eljárás, döntés, eredmény, pre-boarding, onboarding).
  2. A “fejlődési”szakasz, a betanulás és fejlődés és teljesítmény időszaka, a növekedés vagy stagnálás fázisa.
  3. Az “elválás” szakasza, a kilépés és kilépés utáni folyamatok.

Ha tetszett a hírlevelünk, akkor tarts velünk minden hónapban! Június végén a szervezeti diagnosztika és a mérhető power skillek lesz a témánk. 

Üdvözlettel: Katona Melinda és a Borealis csapata

Borealis Consulting –  Cégeket fejlesztünk

Borealis eseménynaptár

Kapcsolódó írásaink:

1. Lépés: Felhatalmazás – 7 lépés avagy hogyan erősítheted munkavállalóid elkötelezettségét a bizalomépítésen keresztül

2. lépés: Önazonosság – 7 lépés avagy hogyan erősítheted munkavállalóid elkötelezettségét a bizalomépítésen keresztül

3. lépés: ÖNKIFEJEZÉS – 7 lépés, ahogyan munkavállalóid elkötelezettségét erősítheted a bizalomépítésen keresztül

4. lépés – Mások iránti tisztelet – 7 lépés, ahogyan munkavállalóid elkötelezettségét erősítheted a bizalomépítésen keresztül

5. lépés: Építs bizalomteljes kultúrát! – 7 lépés, ahogyan munkavállalóid elkötelezettségét erősítheted a bizalomépítésen keresztül

6. lépés – Alkoss tiszta jövőképet! – 7 lépés, ahogyan munkavállalóid elkötelezettségét erősítheted a bizalomépítésen keresztül

7. lépés – Egyszerre csak egy lépést tegyél! – 7 lépés, ahogyan munkavállalóid elkötelezettségét erősítheted a bizalomépítésen keresztül

Kapcsolódó videó:

28:53

MOST JÁTSZOTT

Megnézendő videók

Hozzáadás a lejátszási sorhoz

Katona Melinda – 24. Projektmenedzsment Fórum – Szervezeti bizalom és értékek

Promó:

Feedback Time | Fejlesztő visszajelzés applikáció a Borealis Consulting-tól

Trust Builder a bizalom fokmérője a Borealis Consultingtól

Felgyorsult változás, növekvő teljesítmény