Az áprilisi Borealis Inspirációkól megtudhatod, hogy mit jelent a “High Performing”, azaz eredményorientált működés. Ezen kívül szó lesz arról, hogy hogyan tudja egy vezető elősegíteni a szervezete eredményorientált működését, milyen rutinokra lehet szükség mindehhez, valamint hogyan tudja saját erőforrásait ezek szolgálatába állítani, amikor túl sok és túlságosan szerteágazó kihívásokkal, feladatokkal kell szembenéznie.
7 vezetői rutin az eredményorientált szervezetért
EREDMÉNYORIENTÁLT, HIGH PERFORMING SZERVEZET
Amikor egy szervezet magasan teljesít, azaz eredményorientált a működése, akkor azt elsősorban annak köszönheti, hogy a célkitűzései az elvárt eredményeit egyértelműen meghatározta és ezek elérése lehetővé teszi számára, hogy versenyképesek legyen a piacon, és jobban tudjon alkalmazkodni a változó piaci körülményekhez. Képes objektív adatokra és eredményekre támaszkodva döntéseket hozni. A rendszeres teljesítménymérések és értékelések lehetővé teszik számára, hogy megbízható információk alapján hozzon stratégiai és operatív döntéseket. Könnyebben alkalmazkodik a változó körülményekhez és kihívásokhoz. Rugalmasan és gyorsan reagál a piaci változásokra vagy váratlan eseményekre, mivel képes gyorsan felmérni és értékelni a helyzetét, ennek köszönhetően pedig hatékonyan cselekedni. Eredményorientált kultúrája (High Performing Culture) elősegíti a folyamatos fejlődést és növekedést. Az e téren is igen fontos rendszeres teljesítményértékelések és visszajelzések lehetővé teszik számára, hogy azonosítsa az erősségeit, valamint a fejlesztési területeket, és ennek megfelelően kiigazítja stratégiáját, illetve tevékenységeit, a siker érdekében.
Amikor egy szervezet nem működik eredményorientáltan, akkor olyan jelentős kockázatot fut, ami alacsony teljesítményt, versenyhátrányt, valamint a munkavállalók, lemorzsolódását, szervezeti instablilitást eredményezhet.
7 VEZETŐI RUTIN ÉS MÓDSZER
Mit tehet a vezető szervezete eredményorientált működésének elősegítése érdekében? Számos új rutin és módszertan áll rendelkezésére e téren, mi hetet mutatunk be ezek közül.:
- Közös célok meghatározása és kommunikációja: Határozzon meg egyértelmű és inspiráló célokat a szervezet számára, és azokat mindenkinek és rendszeresen kommunikálja.
Az Adobe Systems esete:
Az Adobe Systems egyértelmű és inspiráló célokat határozott meg magának a fenntarthatóság területén. Például 2017-ben a cég célul tűzte ki, hogy teljes mértékben megújuló energiaforrásokat fog használni világszerte. Ezt a célt rendszeresen kommunikálták a vezetőség által minden szinten, beleértve az alkalmazottakat és a befektetőket is. Az inspiráló célok segítettek a munkatársaknak megérteni, hogy milyen irányba halad a vállalat, és ösztönözték őket arra, hogy aktívan részt vegyenek a célok elérésében.
- Mérés és teljesítménykövetés: Hozzon létre mérési rendszereket és mutatókat az előrelépés nyomon követésére. Rendszeresen értékelje a teljesítményt, és ossza meg az eredményeket a csapattal. Ez lehetővé teszi az időben történő beavatkozást és a fejlesztési területek azonosítását.
A Google esete:
A Google rendelkezik egy nagyon fejlett teljesítménymérő rendszerrel, amely segít a munkatársaknak megérteni a saját teljesítményüket és az elvárt eredményeket. A rendszer segítségével az alkalmazottak könnyen láthatják a saját teljesítményüket és az elvárt eredményeket, valamint nyomon követhetik a fejlődésüket. A rendszer lehetővé teszi a vezetők számára, hogy rendszeresen értékeljék a teljesítményt, és időben beavatkozzanak, ha szükséges.
Egy hasonlóan működő eszközzel mi is rendelkezünk, ez pedig a saját fejlesztésű AppRAISE teljesítménymenedzsment eszközünk, a The Journey megoldáscsomag önállóan igénybe vehető alkalmazása. Infóért látogass el a termék oldalára: https://thejourneyapps.com/
- Rendszeres visszajelző és fejlesztő beszélgetések: Szervezzen rendszeres egyéni és csapat visszajelzésre lehetőséget adó fórumokat, beszélgetéseket, amelyek során meg lehet vitatni a teljesítményt és az elvégzett munkát. Ez lehetőséget ad a dicséretre és az elismerésre, valamint az esetleges problémák és fejlesztési területek megbeszélésére.
Az Amazon esete:
Az Amazon éves teljesítményértékelési folyamata során a vezetők és a munkatársak rendszeresen részt vesznek visszajelzési beszélgetésekben. Ezek a beszélgetések nem csak a teljesítmény értékelésére szolgálnak, hanem lehetőséget adnak a dicséretre és az elismerésre is. Emellett az Amazon ösztönzi a folyamatos fejlődést és tanulást, és támogatja a munkatársakat abban, hogy fejlesszék a készségeiket és képességeiket.
A The Journey megoldáscsomag egy másik applikációja a valós idejű visszajelző, a FeedbackTime szintén bír a fent említett lehetőségekkel és előnyökkel és a szervezet minden szintjén hasznos szolgálatot tehet. Nézd meg, hogy működik! FeedbackTime
- Proaktív problémamegoldás: Bátorítsa a csapatot arra, hogy ne csak reagáljanak a problémákra, hanem aktívan keressék és oldják meg azokat. Segítse őket ehhez megfelelő eszközökkel és erőforrásokkal.
- Ösztönzés és motiváció: Kínáljon motivációs ösztönzőket és elismeréseket az eredmények eléréséért. Ezek lehetnek pénzügyi jutalmak, dicséretek, vagy akár fejlődési, vagy előrelépési lehetőségek.
- Folyamatos tanulás és fejlesztés: Támogassa a csapatot szakmai ismereteik és készségeik fejlesztésében és bővítésében. Szervezzen tréningeket, workshopokat vagy mentorprogramokat.
- Példamutatás: Legyen példaértékű vezető a szervezetben az eredményorientált és magas teljesítményű munkakultúra terén. Magatartása és cselekedetei inspiráló hatással lesznek a csapatra.
Te milyen egyéb módszert ismersz még a fentieken kívül? Vedd számba ezeket, hiszen jó, ha tisztában vagy a lehetőségeiddel, ha tartósan növelni szeretnéd a teljesítményt.