“Az onboarding folyamat egy művészet. Minden új munkavállaló azzal a potenciállal érkezik, hogy teljesítsen és sikeres legyen. Elveszíteni egy új alkalmazottat a szegényes onboarding folyamat miatt, az egy lehetőség elvesztése.”

Sarah Wetzel HR director

Szervezetfejlesztő és vezetőfejlesztő tevékenységünk során rendszeresen felmerülő téma a munkavállalók megtartása és elkötelezettsége a szervezet felé. A mai hírlevelünkben arról írunk, hogy az onboarding folyamat hogyan kapcsolódik a megtartáshoz, az elkötelezettséghez és milyen fontos szerepet töltenek be ebben az egészben a visszajelzések. Ezen kívül hoztunk ötleteket arra, hogyan tegyük az onboarding folyamatát kiválóvá az új munkatárs számára. Tarts velünk!

A hatékony belépési folyamat lehetővé teszi, hogy az újonnan belépők megismerjék az összes elvárást, magát a vállalatot, a szervezet kultúráját, és hosszú távon segíti az alkalmazottak motiváltságát és elkötelezettségét, így a megtartásban is nagy szerepe van. Mivel az új munkatárs számára ez az első élmény és benyomás a szervezet működésével, kultúrájával,  a légkörrel, és a kollégákkal kapcsolatban, ezért már a folyamat során működésbe léphet az elkötelezettsége vagy éppen az érdektelensége. 

Fontos kiemelt figyelmet fordítani erre az időszakra, hiszen a szervezet számára is akkor lesz hasznos ez a fajta energia befektetés, hogy ha hosszú távon marad és elkötelezett munkatárs válik belőle.

A nemzetközi kitekintések alapján az új alkalmazottak megtartásának kulcsa a kiemelkedő felvételi folyamat.

9+1 módszer, amellyel a munkáltatók javíthatják a munkavállalók felvételi tapasztalatát:

  1. Biztosítsunk karrier lehetőségeket 
  2. Kommunikáljuk a karrier és előrelépési lehetőségeket
  3. Már a felvételi folyamat során alakítsunk ki pozitív kapcsolatot
  4. Biztosítsuk a pozitív fogadtatást az első napon
  5. Rendeljünk ki mentort az új alkalmazottaknak
  6. Kommunikáljuk és világosan magyarázzuk el az elvárásokat
  7. Hozzunk létre egy olyan kultúrát, ahol a munkavállalók kérdéseket tehetnek fel
  8. Teremtsünk olyan légkört, ahol a tisztelet és méltóság mindenkinek jár
  9. Legyünk elfogadóak egymással szemben

+1 a Borealis Consulting ajánlásával: a fejlesztő visszajelzések beépítése a kultúrába

A fentiek alapján már látható, hogy az „on-boarding” nem csak egy lépés a felvételi folyamatban, hanem egy átfogó folyamat, amely nem állhat meg az első napon történő gyors bemutatkozással. Az új munkatársaknak valódi támogatásra van szükségük ahhoz, hogy beilleszkedjenek a cég mindennapi tevékenységébe, hogy megfeleljenek minden elvárásnak és fejlődjenek. Ezen a ponton jelenik meg a visszajelzések jelentősége, hiszen itt van lehetőségünk egy bizalom alapú visszajelzési kultúra beépítésére az új kollégával való kapcsolatunkba és működésünkbe. Fontos, hogy kérjünk és adjunk minőségi, érthető és fejlesztő visszajelzéseket. A visszajelzésekről itt olvashatsz bővebben a korábbi cikkünkben.

Ha tetszett a hírlevelünk, akkor tarts velünk minden hónapban!  Május végén az munkavállalói életút, azaz employer journey lesz a témánk.

Kapcsolódó írásaink:

Kapcsolódó videó:

Felgyorsult változás, növekvő teljesítmény