Épp kutatómunkát végeztem a visszajelzési kultúra témakörében, amikor egy nagyon izgalmas és elgondolkodtató cikken akadt meg a szemem a Harvard Business Review oldalán: „Hogyan adj visszajelzést valakinek, akinek évek óta nem volt benne része”.

Merjünk beleállni

A cikk szerzője hosszú évekig dolgozott szervezetfejlesztőként. Számtalan olyan szervezettel volt dolga, ahol az egymás munkája iránti visszajelzés ritkán, vagy egyáltalán nem volt jelen a vállalat életében. Cikke szerint számos kutatás bizonyítja, milyen fontos a szervezeti kultúrában, hogy a folyamatos visszajelzés. Legyen ez akár negatív akár pozitív töltetű. Az egyik tanulmány szerint, az emberek 69%-a fél negatív kritikát megfogalmazni a főnökével szemben. Ezért sokan próbálnak kihátrálni e mögül. A munkavállalók 37%-a teljesen elzárkózik az ilyesfajta véleménynyilvánítástól. Így viszont a vezetőknek fogalmuk sincs, valójában mit gondolnak róluk, a működésükről, a vezetői stílusukról.

Visszajelzés konstruktívan

A cikk remek útmutató hogy megértsük, miért is fontos fejleszteni a visszajelzési kultúrát a szervezet életében.

Mi, a Borealisnál szintén kulcsfontosságúnak tartjuk a rendszeres kétirányú kommunikációt a szervezetek életében. Ezért fejlesztettük ki Feedback Time nevű alkalmazásunkat, ami hozzájárul a konstruktív, hatékony és eredményes együttműködéshez vezető és munkatárs között.

Hogy hogyan?  Kattints ide és bővebb információhoz juthatsz arról, hogy hogyan támogat téged és csapatodat a Feedback Time alkalmazás a sikeres működésben.

Visszajelzési kultúra témában pedig az alábbi cikkeinket ajánljuk még figyelmedbe:

Légy a bizalom hőse! – miért és hogyan építsünk bizalmat a szervezetünkben?

Felgyorsult változás, növekvő teljesítmény